top of page
Search

Η Άδεια Φωλιά

  • Writer: Emmanuelle A.
    Emmanuelle A.
  • 6 days ago
  • 3 min read

Updated: 18 hours ago





Δεν ξέρω αν υπάρχει τρόπος να προετοιμαστεί μια μητέρα γι' αυτή τη στιγμή.
Για χρόνια ο χρόνος μετριόταν με σχολικές τσάντες, ξυπνητήρια, γιορτές,
εκδρομές, διαβάσματα, αγωνίες και μικρές καθημερινές συνήθειες
που κάποτε έμοιαζαν κουραστικές και σήμερα μοιάζουν ανεκτίμητες.

Και ξαφνικά φτάνεις εδώ.
Στο τέλος του σχολείου.
Σε μια πόρτα που κλείνει αθόρυβα πίσω σου
και σε μια άλλη που ανοίγει διάπλατα
μπροστά στο παιδί σου.

Τον κοιτάζω και δυσκολεύομαι να πιστέψω ότι αυτός ο νεαρός άντρας
είναι το ίδιο παιδί που κάποτε χωρούσε στην αγκαλιά μου.
Το ίδιο παιδί που έτρεχε να μου δείξει μια ζωγραφιά,
που ζητούσε να του διαβάσω ένα παραμύθι ακόμα,
που με έψαχνε με το βλέμμα του μέσα στο πλήθος
για να βεβαιωθεί ότι ήμουν εκεί.

Και ήμουν.
Πάντα ήμουν.
Σε κάθε πτώση.
Σε κάθε φόβο.
Σε κάθε αποτυχία.
Σε κάθε μικρή και μεγάλη νίκη.
Η ζωή μου οργανώθηκε γύρω από τη δική του.

Και τώρα τον βλέπω να αλλάζει.
Να ωριμάζει.
Να κάνει σχέδια που δεν με χρειάζονται στο κέντρο τους.
Και αυτή είναι ίσως η μεγαλύτερη επιτυχία μιας μητέρας.
Αλλά και η πιο δύσκολη της δοκιμασία.
Γιατί το σύνδρομο της άδειας φωλιάς
δεν είναι θλίψη επειδή το παιδί φεύγει.
Είναι η βαθιά συγκίνηση που νιώθεις
όταν καταλαβαίνεις ότι ο χρόνος έκανε ακριβώς αυτό που έπρεπε να κάνει.
Πέρασε.
Και μαζί του μεγάλωσε το παιδί σου.

Κάποιοι λένε πως πρέπει να χαίρεσαι.
Και χαίρομαι.
Απίστευτα.
Χαίρομαι που έγινε ένας άνθρωπος με σκέψη, με όνειρα, με φτερά.
Χαίρομαι που είναι έτοιμος να διεκδικήσει τη ζωή του.

Αλλά μέσα σε αυτή τη χαρά υπάρχει και μια σιωπηλή απώλεια.
Η απώλεια μιας εποχής.
Της εποχής που ήμουν ολόκληρος ο κόσμος του.
Της εποχής που όλα ξεκινούσαν και τελείωναν στο σπίτι μας.
Της εποχής που μπορούσα να τον προστατεύσω από τα πάντα.
Τώρα δεν μπορώ.

Τώρα μπορώ μόνο να τον αγαπώ και να τον εμπιστεύομαι.
Και ίσως αυτό να είναι το πιο δύσκολο μάθημα της γονεϊκότητας.
Να μάθεις να αφήνεις.
Όχι επειδή θέλεις.
Αλλά επειδή αγαπάς.

Κοιτάζω το δωμάτιό του και βλέπω παντού σημάδια του χρόνου.
Βλέπω όλες τις ηλικίες του μαζί.
Το παιδί που ήταν.
Τον έφηβο που έγινε.
Τον άντρα που ετοιμάζεται να συναντήσει τον κόσμο.

Και κάπου ανάμεσα σε όλα αυτά, βλέπω και εμένα.
Μια μητέρα που προσπαθεί να συμφιλιωθεί με το γεγονός
ότι η αποστολή της αλλάζει μορφή.
Δεν τελειώνει.
Δεν τελειώνει ποτέ.
Απλώς μεταμορφώνεται.

Γιατί η αγάπη μιας μητέρας δεν κατοικεί στο ίδιο σπίτι με το παιδί της.
Κατοικεί μέσα του.
Όπου κι αν πάει.
Όσο μακριά κι αν βρεθεί.

Η φωλιά αδειάζει.
Και η καρδιά γεμίζει.
Με περηφάνια.
Με αναμνήσεις.
Με ευγνωμοσύνη.
Με εκείνο το παράξενο μείγμα χαράς και πόνου
που μόνο οι γονείς μπορούν να καταλάβουν.

Αν μπορούσα να του πω μόνο ένα πράγμα καθώς ξεκινά το επόμενο κεφάλαιο της ζωής του,
θα ήταν αυτό:
Πήγαινε.
Μη φοβηθείς να ανοίξεις τα φτερά σου.
Μη φοβηθείς να ονειρευτείς.
Μη φοβηθείς να φύγεις.
Γιατί ο σκοπός της φωλιάς δεν ήταν ποτέ να σε κρατήσει για πάντα.
Ήταν να σε αγαπήσει αρκετά ώστε, όταν έρθει η στιγμή,
να σε αφήσει να πετάξεις.

Κι εγώ, όσο κι αν πονάει, θα είμαι πάντα εδώ.
Να σε καμαρώνω.
Να σε περιμένω.
Να σε αγαπώ.

Όχι ως το μικρό μου αγόρι πια.
Αλλά ως τον άνθρωπο που έγινα μάρτυρας να μεγαλώνει, μέρα με τη μέρα,
μπροστά στα μάτια μου.

Τον άνθρωπο που με έκανε μητέρα.
Τον άνθρωπο που μου έμαθε τι σημαίνει να αγαπάς χωρίς όρους.
Τον άνθρωπο για τον οποίο ξενύχτησα, φοβήθηκα, πάλεψα, γέλασα, ονειρεύτηκα.
Τον άνθρωπο που υπήρξε το κέντρο του κόσμου μου για δεκαοκτώ ολόκληρα χρόνια
και που,
όσο κι αν αλλάζουν οι εποχές της ζωής μας,
θα παραμένει πάντα το πιο όμορφο κομμάτι της καρδιάς μου.

Γιατί, τελικά,
αυτός ο νεαρός άντρας που ετοιμάζεται να ανοίξει τα φτερά του και να βρει τον δικό του δρόμο στον κόσμο,
δεν είναι μόνο ο γιος μου.
Είναι η πρώτη από
τις μεγαλύτερες αγάπες της ζωής μου.
Η περηφάνια μου.
Το επίτευγμά μου.

Είναι ο λόγος που έγινα καλύτερος άνθρωπος.
Και όποιος κι αν γίνει από εδώ και πέρα,
όπου κι αν τον οδηγήσει η ζωή,
για μένα θα είναι πάντα εκείνο το παιδί
που μια μέρα με κοίταξε για πρώτη φορά στα μάτια
και άλλαξε για πάντα τον τρόπο που χτυπά η καρδιά μου...
 
 
 

Comments


bottom of page